Baka Baka Kaka!

Skrivet 2011-03-11 @ 10:29:31
Igår kväll fick jag ryck och började baka!

Bakade kladdkaka, snickerskakor och lagade mat till mig och Magnus!

Kladdkaka vet ju säkert alla hur man gör men tänkte skriva mitt recept på snickerskakor.

SNICKERSKAKOR

Ingredienser:
1 dl socker.
!,5 dl ljus sirap.
1 burk jordnötssmör.
1 liter cornflakes.
1 kaka blockchoklad, ljus eller mörk spelar ingen roll. Ta det ni gillar mest!
ca 1 dl salta jordnötter.

*Blanda sockret, sirapen och jordnötssmöret i en kastrull. Låt det smälta ihop en stund.
*Tillsätt sedan cornflakesen och blanda ihop allt till en smet.
*Bred ut smeten på en långpanna(lägg gärna baklpåtspappet i så fastnar inte kakan.)
*Smält blockchokladen och häll den över smeten i långpannan.
*Hacka de saltade jordnötterna och strö dem över kakan.
*Låt kakan stelna och skär den i bitar!

Jag tog ingen bild när jag bakade, men här är en bild från goggle. Mina kakor såg likadana ut men jag hade skurit dem i lite mindre bitar.


Kommentarer
Postat av: wirginia

snabb du var :-).... har inge cornflakes hemma men sväng till birsa löser det :-)

MUMS!!!!

wirre

2011-03-11 @ 10:36:47
Postat av: malin

det var gottt :D

2011-03-11 @ 11:54:23
Postat av: Emelie

Wirre: Ja du får ta en sväng till Birsa, hoppas ni tycker dom blir goda :)



Malin: Ja :) hihi

2011-03-11 @ 13:13:53
URL: http://emeliehallenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback